Le Nain Kardeşler Kimdir?

Fransız ressam kardeşler :

Antoine   (Laon, 1588 ‘e   doğru – Paris, 1648),

Louis      (Laon, 1593 ‘e   doğru – Paris, 1648) ve

Mathieu (Laon, 1607 ‘ye doğru – Paris, 1677).

Le Nain kardeşlerin yaptıkları gerçekçi doğrultudaki resimler iki yüzyıl boyunca unutulmuş, ama XIX.yy’da gerçekçiliğin başlıca iki eleştirmeni olan Champfleury  (1821-1889) ve Sainte-Beuve tarafından gündeme getirilmiştir.

Ne var ki, 1934 ‘te açılan “Gerçekliğin Ressamları” sergisinde Le Nain kardeşlerin kişiliği açıklandığı halde, bu geniş retrospektif sergi aynı atölyede çalışmış olan Le Nain kardeşlerin fırçasından çıktığı sanılan yapıtlarla ilgili karanlık noktaları açıklığa kavuşturamamıştır.

Le Nain kardeşlere mal edilen tablolardan en primitif, renkleri en canlı ve yapımı en yumuşak olanları Antoine’ın yaptığı sanılır. Antoine Le Nain ayrıca Flaman ressamlardan Brouwer (1605-1638) ile Teniers’in (1582-1649) etkisinde kalmıştır; ama öbür kardeşleri gibi o da yalnızca günlük yaşamdan sahneler yapmakla kalmamıştır ve yapıtları oldukça çeşitlilik gösterir.  Anne d’Autriche’in portresini yaptığı ve Paris kiliselerinin (Notre-Dame, Saint-Germain-des-Prés) resim siparişlerini karşıladığı bilinir. Ayrıca, çoğunlukla küçük boyutlu ve Flaman ressamların etkisiyle gerçekleştirilmiş ortaklaşa portre çalışmaları vardır : Aile Toplantısı (1642); Bir Evden Portreler (1647), Kardeşlerden en ünlüsü olan Louis Le Nain’in yaptığı kabul edilen tablolardaysa bir resim tekniği ve biçim kaygısı sezilir; sanatçı özellikle ışık etkileri üstünde çalışmış, paletinde grilerle kahverengilere bir arada yer vermiştir.

Louis Le Nain’e mal edilen tablolar arasında Demirhane, Köylü Ailesi, Saman Arabası sayılabilir; ressam bu yapıtlarıyla garip bir sessizlik ve dinginlik havası yaratmayı bilmiştir. En küçük kardeş olan Mathieu, portreci (sarayda) ve Paris kenti ressamı olarak ün yapmıştır. Çalışma biçimi Tavla Oyuncuları ve Muhafız Birliği gibi günlük yaşam kesitlerinden çok ortak portrelere yaklaşan tablolarından anlaşılabilir.

LOUİS  LE  NAİN  (1593 – 1648)

KÖYLÜ  AİLESİ

Barok tarzda  çalışmış bir ressamdır. Buna paralel olarak da ışık-gölge tekniğine bağlı kalmıştır. Nesneleri olduğu gibi değil, göründüğü gibi canlandırmıştır.

Genelde günlük yaşamdan aldığı konuları tuvaline yansıtmıştır. Tablolarında konuya bağlı olarak garip bir sessizlik ve dinginlik havası hakimdir. Dışa kapalı ve dengeli bir kompozisyondur. Tablolarında bir resim tekniği ve biçim kaygısı sezilir. Hareketlerin durağan olmasına karşın yüzlerdeki ifadeye büyük önem vermiştir.

Sanatçı özellikle ışık etkileri üzerinde çalışmış, paletinde grilerle kahverengileri bir arada kullanmıştır. Tablonun genelinde renksizlik hakimdir. Bu resimde lekesel tarzda çalışan Louis Le Nain yer yer çizgiselliği de kullanmıştır.

Sonuç olarak tabloda renksizlik hakim olmasına karşın yüzlerdeki ifade ve canlılıkla ışık gölge hareketleriyle birlikte son  derece etkili bir tablodur.

İlginizi Çekebilir...

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir