Category: Klasik Türk İslam Sanatı
Zühtü Müridoğlu (1906 – 1992) 1924’te Sanayi-i Nefise Mektebine giren sanatçı 1928′de heykel eğitimi almak için Paris’e gitmiştir. Figüratif ve soyut anlayışla yapıtlar üretmiş, Türkiye’de heykel sanatının gelişmesinde önemli katkıları olmuştur. 1932’de Gülhane Parkı...
Türk sanatında heykel geleneği balbal adı verilen mezar taşlarına kadar uzanır. 19. yüzyıl sonlarına kadar heykel sanatı dinin de etkisiyle mimariye bağlı taş süslemeciliği şeklinde gelişme göstermiştir. Osmanlı İmparatorluğu’nda Batılılaşma etkisi ile resim sanatında...
Türk Hat Sanatının Tarihsel Gelişimi Arap harfleriyle yazılan uyum ve güzelliğin ön planda olduğu güzel yazı sanatına hat, sanatçılarına da hattat denir. İslam uygarlığında yazıya verilen değer, hat sanatının gelişimini sağlamıştır. Yazıya estetik bir...
Türk Minyatür Sanatının Tarihsel Gelişimi Minyatür, el yazması kitaplarda metnin anlatımını kolaylaştırmak ve kitapları süslemek amacıyla yapılan, çok renkli, ince işlenmiş, küçük boyutlu resimlerdir. Minyatürde canlı renkler kullanılır ve derinlik yoktur. Öndeki ve arkadaki...
Türk Çini Sanatının Tarihsel Gelişimi Çini, pişirilmiş toprak zemine çeşitli boyalarla çizilen geleneksel motiflerin üzerinin sırlanması ile oluşan bir el sanatıdır. Uygurların yerleşim yerlerinden olan Hoço’da yapılan kazılarda bulunan parça çiniler, Uygurlardan itibaren Türklerin...
Türk Halı Sanatının Tarihsel Gelişimi Halı; yere veya mobilya üstüne sermek, duvara süs olarak asmak için yapılan örme ya da düğümlü, çeşitli büyüklükteki örtüdür. Dik, yatık veya bir duvara dayalı şekilde kurulmuş tezgâhlarda dokunur....
Mimar Sinan 1490 yılında Kayseri’nin Ağırnas köyünde doğdu. 1512 yılında devşirme olarak “Acemi Oğlanlar” mektebine verildi. Yetişme çağı ordu içinde geçti ve birçok savaşa katıldı. 1539 yılında mimarbaşılığa getirildi. Gittiği bölgelerde gördüğü eserleri yakından...
Erken Dönem İslam Sanatında Cami Camiler, İslam sanatının en önemli mimari eserleridir. İlk camiler basit çevre duvarlarına sahip çoğunlukla üzeri açık ibadet yerleridir. Hz. Muhammed’in bütün faaliyetlerinin merkezi ve ilk camilere de örnek olan...
Hz. Muhammed’in vefatından sonra Dört Halife, Emeviler ve Abbasiler Dönemi’nde hızla genişleyen İslam Devleti’nin sınırları batıda Atlas Okyanusu’na, doğuda Orta Asya’ya, kuzeyde Anadolu’ya, güneyde Yemen’e kadar ulaşmıştır. Bu fetihler sonucunda Yakın Doğu’daki çeşitli uygarlıklarla...